Основи здоров'я

Тема: Пожежонебезпечні та вибуховонебезпечні предмети.

Мета. Розповісти про небезпечні речовини та предмети, які створюють небезпеку для здоров’я і життя. Ознайомити з правилами поводження з пожежо- та вибуховонебезпечними предметами та з правилами поведінки при виникненні пожежі. Вчити порядку дій повідомлення відповідним службам (101; 102; 103; 104) про небезпечні ситуації. Спонукати учнів до виконання правил протипожежної безпеки, до прагнення зберегти своє здоров’я. Виховувати дисциплінованість, відповідальність, самостійність.
Обладнання. Таблиці, картки для роботи в парах, презентація «Причини              .                                  виникнення пожежі».
                         Мультфільм «Пригоди Фокса і Трота»
Хід уроку
                                          I.                       Організаційна частина.
Дзвоник всім нам дав наказ :
До роботи взятись враз!
Будем ми трудитись гарно,
Не мине й хвилинки марно.

                                       II.                       Актуалізація опорних знань.
1. Відгадування загадки.

Він може зігріти, зварити обід.
Він плавить метал і розтоплює лід.
А може і ліс велетенський спалити,
Майно і будинки- усе спопелити. ( Вогонь )

-        Де ховається вогонь ?

Щоб дати відповідь я пропоную пограти гру.

Гра « Де сховався вогонь.»     ( Робота в групах )
( На партах картки з зашифрованими словами. Вони нагадають, де ж ховається вогонь.
Слова: сірники, хлопавки, петарди, балончики, запальнички, свічки, бенгальські вогні, електроприлади, блискавка, гранати, снаряди, патрони, бомба, міни.
А тепер найголовніше. Нам треба здогадатись як його перемогти.
                                    III.                       Оголошення теми і мети уроку.
Отже, сьогодні на уроці ми познайомимось з пожежонебезпечними та вибуховонебезпечними предметами, правилами безпечного поводження з ними. Вирішимо проблему: « Вогонь: друг чи ворог».
                                   IV.                       Вивчення нового матеріалу.
1.                Бесіда « Вогонь : друг чи ворог»
Дискусія « Обери позицію.»
-        Як ви думаєте, для людини вогонь - друг чи ворог ? Оберіть позицію і доведіть свої міркування.
1)               З давніх - давен вогонь служив людині. Я вважаю, що вогонь людині друг. Він зігріє в холод, нагодує в голод. 
2)               Але, якщо він потрапив у невмілі руки, то може стати грізним ворогом.
3)               Вогонь  завжди потрібний люлині, бо він дає тепло і світло. Без вогню людині жилося б важко. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. Тому людина приручає його.
Висновок.  Дійсно, вогонь - є другом людини, і в той же час і ворогом. Найстрашніша у світі стихія, тому що вона нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий  дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Вогонь - це і ворог людини.
Іноді він виходить з-під контролю і виникає пожежа.
2.                Асоціативний кущ.
-        Які асоціації викликає слово пожежа.  ( Страх, біль, тривога, настороженість вогонь, дим, пожежники…)
-        Що ж таке пожежа ?( відповіді дітей)
Пожежа - це полум’я, яке охоплює і знищує все що горить.
Пожежа - це неконтрольований процес горіння,який загрожує життю людей і тварин, знищує природні багатства і матеріальні цінності.
3.                Презентація « Причини виникнення пожежі»    ( слайди)
-        Які предмети спричинили пожежу?
-        Як їх  можна поділити?    ( На пожежонебезпечні і вибуховонебезпечні предмети.)
Фізкультхвилинка
На галявині вогнище
Полум’я стелиться низько-низько (присідають)
Далі багаття розгоряється (піднімаються)
І полум’я коливається (показують руками)
Ми взяли водичку прямо із кринички( нахил)
Полили, загребли
І з галявини пішли.
4.                Робота з підручником.
1)               Читання тексту ( с. 86)
-        Чи погоджуєтесь ви з думкою, що сірники, запальнички, праска і телевізор - пожежонебезпечні предмети?
-        Розгляньте малюнки на с. 86 . Укладіть з ними речення.
-        Чи правильно чинять діти. Обґрунтуйте свою відповідь.
-        Який висновок можна зробити?
2)               Читання тексту с. 87.
-        Про які предмети ви прочитали?
-        Чи погоджуєтесь ви з думкою, що аерозольні балончики,якими ми користуємося в побуті є вибуховонебезпечними?
-        Що може статися, якщо порушити правила користування ними?
-        Чому на аерозольних балончиках поміщають застережні написи?
-        Чому треба дотримуватися цих застережень?
-        Чи можна назвати поведінку дітей, зображених на малюнках, безпечною?
-        Чим це небезпечно для їхнього здоров’я?
3)               Читання і розгляд інформації на с. 88
- Які застережні знаки поміщають на небезпечних предметах?
- Чи можуть вам трапитися вибуховонебезпечні предмети, на яких відсутні застережні написи?
- Чому вони залишилися в землі після війни?
- Чому інколи важко розпізнати бомби гранати, міни, патрони, снаряди?
- Де на них можна натрапити?
- Що слід робити, якщо ви побачили такі предмети?
- Чому не можна підходити до них близько, брати їх до рук?
Висновок. Якщо ви виявили вибуховонебезпечний предмет, повідомте про цю страшну знахідку дорослих або зателефонуйте до міліції за номером 102.
5.                Робота в парах.  Гра « Зателефонуй пожежнику»
Практична робота. Укладання діалогу між «потерпілим» і « оператором» служб 101 і 102.
Потерпілий. Алло! Пожежа!
Оператор. Адреса?
Потерпілий. Вулиця Вишнева,1, квартира 2.
Оператор. Хто викликає?
Потерпілий. …
Оператор. Виїжджаємо.
6.                Робота в зошиті. ( с. 51)
Складання правил поводження з пожежонебезпечними та вибуховонебезпечними предметами.
А) Важливе правило для дітвори:
Оці предмети в руки не бери!
Правило1. Не грайся аерозольними балончиками.
Правило 2. На небезпечних предметах поміщають застережні знаки. Ознайомтесь з ними.
Правило3. Не підходь близько до вибуховонебезпечних предметів, не бери його в руки. Повідом про знахідку дорослих або зателефонуйте до міліції за номером 102.
Правило 4. Обережно поводьтесь з електроприладами.
Б) З’єднай стрілками застережні знаки та їх значення.
- Отруйна речовина;
- Легкозаймиста речовина ;
- Вибухова речовина.
В) Познач у квадратиках, хто з дітей ризикує своїм життям.  Дай їм поради.
7.                Перегляд фільму «Фокс і Трот».
·                  Яких помилок допустилися діти?
·                  Які дії дітей виявися правильними?
                                      V.                       Закріплення вивченого матеріалу.
1)    Гра «Поділи предмети на пожежонебезпечні та вибуховонебезпечні». Слова: сірники, хлопавки, петарди, балончики, запальнички, свічки, бенгальські вогні, електроприлади, блискавка, гранати, снаряди, патрони, бомба, міни.
2)    Гра «Так чи ні!»
- Можна гратися із сірниками?(НІ)
- Вимкни телевізор і вкладайся спати.(ТАК)
- Рятувальну службу викликай за номером 02!(НІ)
- Не можна сушити білизну над газом.(ТАК)
- Увімкни електроприлади і йди до школи.(НІ)
- Сірники дітям – не іграшка.(ТАК)
- Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями?(НІ)
- Під час пожежі заховаюсь під ліжко.(НІ)
                                    VI.                       Підсумок уроку.
1. «Незакінчене речення»:
- Я зрозумів, що небезпечно….
- Я дізнався, що…
- Я запам’ятав, що…
- Мене вразило на уроці…..
- Я так і не зрозумів…..


Немає коментарів:

Дописати коментар